Τηλέφωνο

2102023180

FAX

2102116511

 

1ο ΕΠΑΛ

Το 1ο ΕΠΑΛ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ βρίσκεται στο σχολικό συγκρότημα της ΓΚΡΑΒΑΣ .

Επικοινωνία

Tο σχολείο μας συμμετέχει σε Πολυμερή Σχολική Σύμπραξη, εγκεκριμένη από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών με τίτλο: ?Architectural diversity : the bridge to intercultural education? (Αρχιτεκτονική διαφοροποίηση: η γέφυρα για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση), διάρκειας δύο ετών και έναρξη την 1/8/2010, στο πλαίσιο των προγραμμάτων Comenius -Δια Βίου Μάθηση.  

 

ΕΛΛΑΔΑ

23 - 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2012

 

Σλοβακία Τουρκία Πολωνία
 

 

Ιταλία Ισπανία Γερμανία

Παιδαγωγική Ομάδα

Προγράμματος Comenius

Καραγιάννης Α Πετρίδης Κ Σπυροπούλου Γ Παυλογεωργάτου Ε Αλεξανδρής Α
   
   
   
Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010
   
   

Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Θέμα: "Οι αρχιτεκτονικές αλλαγές που συντελέστηκαν στηνΑθήνα"

   
   

Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2011

Θέμα: "Μελέτη δύο χαρακτηριστικών οικιών στην Αθήνα"

   
   
Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011

Θέμα: "Επεξεργασία παρουσίασης των αποτελεσμάτων της ομάδος μελέτης"
   
   
Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011

Θέμα: "Δημιουργία Power Point"
   

Έγκριση Προγράμματος Comenius

 

Εγκρίθηκε από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών ? Τμήμα Προγραμμάτων Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ι.Κ.Υ.) στο 1ο ΕΠΑΛ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ  Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ύψους 20.000 ? για τα Σχολικά Έτη 2010 ? 2011  και 2011 ? 2012.

Το Πρόγραμμα με τίτλο «Αρχιτεκτονική διαφοροποίηση: η γέφυρα για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση» υποβλήθηκε από την καθηγήτρια του σχολείου Παυλογεωργάτου  Ευφροσύνη ? Φιλόλογο και είναι σύμπραξη Σχολείων από έξι διαφορετικές Ευρωπαϊκές χώρες.

Σύμφωνα λοιπόν με το πρόγραμμα, καθηγητές  και μαθητές του 1ου  ΕΠΑΛ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ θα πραγματοποιήσουν εκπαιδευτικές επισκέψεις σε έξι ευρωπαϊκές χώρες, τη Σλοβακία, την Πολωνία, την Τουρκία, την Ιταλία, τη Γερμανία και την Ιταλία επισκεπτόμενοι Σχολεία και Φορείς των χωρών αυτών. Τον Φεβρουάριο του 2011 η Ελλάδα με τη σειρά της θα υποδεχτεί στο Σχολείο μας και το Δήμο μας αντιπροσωπείες από τα Σχολεία των χωρών αυτών.

Τα Σχολικά Σχέδια ?Comenius? στο οποίο εντάσσεται το πρόγραμμα, προάγουν την ευρωπαϊκή συνεργασία μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών από διάφορες χώρες.  Η συνεργασία προσφέρει στους συμμετέχοντες την ευκαιρία να γνωρίσουν ο ένας τη χώρα του άλλου, να διερευνήσουν τις διάφορες πολιτισμικές παραμέτρους, αλλά και τον τρόπο σκέψης και ζωής, και να κατανοήσουν και να εκτιμήσουν τη διαφορετικότητα.

Στο Σχολείο στους 7 Τομείς που λειτουργούν φοιτούν κάθε χρόνο περί τους 300 μαθητές. Η προσπάθεια που καταβάλλεται από όλους τους διδάσκοντες είναι  να τους παρέχονται όλα τα εφόδια για μια επιτυχημένη Επαγγελματική σταδιοδρομία  και όλες οι απαραίτητες γενικές γνώσεις για τη συνέχιση των Σπουδών τους στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα.  Από την πρώτη σχολική χρονιά που δημιουργήθηκαν τα ΕΠΑΛ, λειτουργεί η Ομάδα Β? στην Τρίτη Τάξη για να παρέχουμε στους μαθητές μας διέξοδο όχι μόνο στα ΤΕΙ αλλά και στα ΑΕΙ της χώρας.

 

?Μουσαφιραίοι? στην Τροία


Τροία, Άσσος, Αριστοτέλης, Βωμός του Δία, αρχαιολογικό μουσείο με προϊστορικά ελληνικά ευρήματα, μικρασιατικά παράλια απέναντι από το νησί της Λέσβου, κάστρο ?Cimenlik?, μουσείο ελιάς ?Adatepe?, ωραία τοπία, χαρούμενα πρόσωπα, μαθητές και καθηγητές του 1ου ΕΠΑΛ Γαλατσίου πάντρεψαν τον ελληνικό πολιτισμό τη μυθολογία, την ιστορία και τη φιλοσοφία με τα Τουρκικά τζαμιά και τη ζεστή φιλοξενία. Οι αποστολές των εφτά χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Comenius συναντήθηκαν στην πόλη Cannakale της Τουρκίας, παρουσιάζοντας τις εργασίες του τελευταίου τριμήνου για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ολοκληρώνοντας τον πρώτο κύκλο μελέτης.

Το 1ο ΕΠΑΛ Γαλατσίου με συνοδούς καθηγητές τον Διευθυντή κ. Αλεξανδρή Ανδρέα, την κ. Παυλογεωργάτου Ευφροσύνη και την κ. Σπυροπούλου Γεωργία και τους μαθητές: Αδάμ Αλέξανδρο, Τσάμπρα Διονύση, Μίσινα Ευγενία και Μπράνσκα Ντομίνικα είχαν συναντήσεις με τον Διευθυντή της Εκπαίδευσης Mr. Vefa Bardak?, τον Δήμαρχο Mr. Ulgur Gokhan και φυσικά το Διευθυντή του ?Ali Haydar ?nder Anatolian High School? Mr Erdal Doganc?. Στα πλαίσια της εθνικής βραδιάς η παιδαγωγική ομάδα παρουσίασε το πολιτιστικό πρόγραμμά της προωθώντας τις δραστηριότητες του σχολείου, το Γαλάτσι και ολοκλήρωσε με τον παραδοσιακό χορό του Χασάπικου.

Το πρόγραμμα στο Cannakale διεξάχθηκε από 28 Φεβρουαρίου έως 4 Μαρτίου. Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας οι μαθητές και καθηγητές έκαναν γνωριμίες ζωής και ένιωσαν τα στοιχεία που συγκροτούν την ταυτότητά τους αλλά και τα τόσα πολλά κοινά σημεία με τους άλλους λαούς. Η ελληνική αποστολή ταξίδεψε με μισθωμένο λεωφορείο και διέσχισε ένα μέρος της Τουρκίας δίνοντας ευκαιρία στα μέλη της να γνωριστεί με τη χώρα αυτή, από την Κωνσταντινούπολη, μέχρι τα ενδότερα της και τη θάλασσα. Στα πλαίσια του ταξιδιού στην Τουρκία εντάχθηκε και η διήμερη παραμονή μας στην Κωνσταντινούπολη. Με ιδιαίτερη συγκίνηση επισκεφτήκαμε το ναό της Αγίας Σοφίας, στη συνέχεια το Μπλε Τζαμί, το Βόσπορο, τη γέφυρα και τον Πύργο του Γαλατά και φυσικά τριγυρίσαμε στην οδό του Πέραν ?Istiklal? και στην πλατεία Taksim, στις συνοικίες που το ελληνικό άρωμα είναι έντονο.

Η επόμενη  συνάντηση είναι στην Πολωνία από τις 9 έως τις 14 Απριλίου του 2011 όπου θα βρεθούν και πάλι και οι εφτά χώρες στην πόλη Lapy . Ήδη οι μαθητές μας που συμμετέχουν στο πρόγραμμα προετοιμάζονται εντατικά και με ενθουσιασμό για την παρουσίαση των προγραμμάτων και των δραστηριοτήτων του σχολείου μας. Κάθε συνάντηση αποτελεί για το σχολείο μας μια μεγάλη πρόκληση και όλοι συμμετέχουμε στην επίτευξη των στόχων που απαιτεί ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα.

 

Στη Χώρα του Σοπέν κια του Κοπέρνικου

 

Lapy ΠολωνίαΤο 1ο ΕΠΑΛ Γαλατσίου έζησε για μια εβδομάδα στη χώρα που έγινε θέατρο του παραλογισμού του ναζισμού κατά τη διάρκεια του Β? Παγκοσμίου Πολέμου, είναι  ο τόπος καταγωγής ωστόσο του Σοπέν, της Μαρίας Κιουρί, του Κοπέρνικου και του Κριστόφ Κισλόφσκι.

Η μεσαιωνική πόλη της Βαρσοβίας με τις γοτθικές εκκλησίες, τα υπέροχα κτίρια με τις ζωγραφισμένες προσόψεις που μετράνε μόνο πενήντα χρόνια ζωής, καθώς οι βομβαρδισμοί των Γερμανών το 1939 ισοπέδωσαν το μεγαλύτερο μέρος της πόλης, αποτέλεσε τον επόμενο ευρωπαϊκό σταθμό του προγράμματος Comenius που συμμετέχει το 1ο ΕΠΑΛ Γαλατσίου. Ωστόσο, η ανοικοδόμηση της πόλης που ξεκίνησε το 1945 και ολοκληρώθηκε μέσα σε μια δεκαετία, με το πείσμα και την αποφασιστικότητα των Πολωνών που αναπαρήγαγαν από την αρχή το ιστορικό κέντρο, αντιγράφοντας τα κτίρια με τις ζωγραφισμένες προσόψεις χρησιμοποιώντας ως πρότυπο τα ελάχιστα σχέδια και τις φωτογραφίες που είχαν διασωθεί, είχε ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα. H ιστορική παλαιά πόλη της Βαρσοβίας, που το 1980  εγγράφηκε στον κατάλογο της πανανθρώπινης πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, δεν έπαψε στιγμή να μας εντυπωσιάζει κατά τη διάρκεια της παραμονής μας. Σημαντικό μέρος του προγράμματος αποτέλεσε και η περιήγηση στη Βουδαπέστη, την πόλη με τα τρία ονόματα: τη Βούδα, την Οβούδα και την Πέστη, που την διατρέχει ο πιο ιστορικός ποταμός της Ευρώπης, ο Δούναβης.

Η παιδαγωγική ομάδα αποτελούμενη από τους καθηγητές Καραγιάννη Αναστάσιο, Παυλογεωργάτου Ευφροσύνη και Πετρίδη Κωνσταντίνο και τους μαθητές Ζώτο Θοδωρή και Τόλα Ρίτσαρντ ολοκλήρωσαν με την επίσκεψη αυτή, για τη φετινή χρονιά, τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα: «Αρχιτεκτονική διαφοροποίηση: η γέφυρα για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση».

Το πρόγραμμα στην Πολωνία διεξάχθηκε από τις 9 έως τις 14 Απριλίου. Στο πλαίσιο της εξαήμερης παραμονής, το σχολείο μας παρουσίασε δύο ιστορικούς λατρευτικούς χώρους, την Ομορφοκκλησιά του 12ου αιώνα και την εκκλησία του Αγίου Λουκά, το αρχιτεκτονικό διαμάντι του Τσίλλερ. Οι μαθητές μας εστίασαν  στα ιδιαίτερα αρχιτεκτονικά στοιχεία των ναών  και στο λατρευτικό τυπικό της ορθόδοξης πίστης. Η συμμετοχή στην εθνική βραδιά, με την παρουσίαση των δραστηριοτήτων του σχολείου μας και έναν ηπειρώτικο παραδοσιακό χορό ολοκλήρωσε με επιτυχία το παιδαγωγικό κομμάτι της επίσκεψης μας.

Η συμμετοχή μας στο ευρωπαϊκό αυτό πρόγραμμα, με την πραγματοποίηση των τριών εκπαιδευτικών ταξιδιών κατά τη διάρκεια του έτους στην Σλοβακία, την Τουρκία και την Πολωνία μας γέμισε γνώσεις, εμπειρίες, φιλίες ζωής. Μαθητές και καθηγητές εργάστηκαν από κοινού για την ολοκλήρωση ενός κοινού οράματος και προχωρούν μαζί σφυρηλατώντας την ευρωπαϊκή ταυτότητα των πολιτών του «αύριο». Οι μαθητές μας θα συνεχίσουν εντατικά να εργάζονται για μια δυναμική παρουσίαση στον επόμενο σταθμό του προγράμματος Comenius, που είναι η Γερμανία από τις 25 Σεπτεμβρίου έως την 1η Οκτωβρίου.

 

Το Comenius στην καρδιά της Βαυαρίας

 ΟμάδαΜετά τον Δούναβη, τον Βιστούλα και τον Μοράβα ήρθε η σειρά του Ίζαρ, του ποταμού που διασχίζει το Μόναχο της Γερμανίας να αποτελέσει το θέρετρο της εκπαιδευτικής επίσκεψης που πραγματοποίησε το 1ο ΕΠΑΛ Γαλατσίου, στα πλαίσια του προγράμματος Comenius.

Η πόλη του Μονάχου με το ρολόι του επιβλητικού δημαρχείου να χτυπάει πέντε φορές και τις 32 φιγούρες να μπαινοβγαίνουν στην πέτρινη σκηνή τους, αποτέλεσαν το ηχητικό περιβάλλον για ένα ταξίδι που περιελάμβανε εκπαιδευτικές επισκέψεις, παρατήρηση των εναλλασσόμενων αρχιτεκτονικών ρυθμών, εικαστικούς περιπάτους, περιηγήσεις σε καθεδρικούς ναούς και ανάβαση στην κορυφή του Ολυμπιακού κέντρου. Η πόλη στεγάζει επίσης το εντυπωσιακό εκθεσιακό κέντρο της BMW αυτοκινητοβιομηχανίας, διαθέτει τον Αγγλικό κήπο των 3,7 τ. χλμ, και ένα από τα καλύτερα μουσεία επιστήμης και τεχνολογίας. Η πόλη που έγινε γνωστή με το αποτυχημένο πραξικόπημα του Χίτλερ να καταλάβει το 1923 την εξουσία με το «Πραξικόπημα της Μπυραρίας», πολύ γρήγορα αποκατέστησε τις ζημιές που υπέστη κατά τη διάρκεια των βομβαρδισμών του Β? Παγκοσμίου Πολέμου και έκανε τη μπύρα κεντρικό πόλο έλξης της πόλης μέσα από την παραδοσιακή γιορτή του Oktoberfest.

Η παιδαγωγική ομάδα αποτελούμενη από τις καθηγήτριες Σπυροπούλου Γεωργία και Παυλογεωργάτου Ευφροσύνη, καθώς και τους μαθητές Πατέλη Πέτρο, Γώγο Βασίλη, Ψωμιάδη Λευτέρη και Χριστόβ Ρουμίλ πραγματοποίησαν την 4η εκπαιδευτική επίσκεψη στα πλαίσια του προγράμματος: «Αρχιτεκτονική διαφοροποίηση: η γέφυρα για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση».

Το πρόγραμμα στην Γερμανία διεξάχθηκε από τις 25 Σεπτεμβρίου έως τη 1 Οκτωβρίου. Στο πλαίσιο της εξαήμερης παραμονής, οι μαθητές συμμετείχαν σε ομάδες αναζητώντας τα πολιτιστικά ίχνη της κάθε χώρας στον τομέα της μουσικής, της παράδοσης και της διατροφής, έλαβαν μέρος σε εκπαιδευτικά εργαστήρια κατασκευής αρχιτεκτονικών μοντέλων της πόλης του Freising καθώς και σε εργαστήρια κατασκευής αρχιτεκτονικών τεντών στα πρότυπα της στέγασης του Ολυμπιακού κέντρου του Μονάχου. Η συμμετοχή στην εθνική βραδιά, με την παρουσίαση των δραστηριοτήτων του σχολείου μας και έναν θρακιώτικο παραδοσιακό χορό, τον ζωναράδικο ολοκλήρωσε με επιτυχία το παιδαγωγικό κομμάτι της επίσκεψης μας.

Η συμμετοχή μας στο ευρωπαϊκό αυτό πρόγραμμα, μας γέμισε για μια ακόμη φορά γνώσεις, εμπειρίες, φιλίες ζωής. Μαθητές και καθηγητές εργάστηκαν από κοινού για την ολοκλήρωση ενός κοινού οράματος και προχωρούν μαζί σφυρηλατώντας την ευρωπαϊκή ταυτότητα των πολιτών του «αύριο». Οι μαθητές μας θα συνεχίσουν εντατικά να εργάζονται για μια δυναμική παρουσίαση στον επόμενο σταθμό του προγράμματος Comenius, που είναι η Μαδρίτη της Ισπανία; από τις 10 έως τις 17 Δεκεμβρίου. 

 

Μακριά στην Ισπανία, όλε!


'Αν δεν είχα γεννηθεί Ισπανός, θα ήθελα να έχω γεννηθεί Έλληνας', είναι μια φράση που ακούγεται πολύ στους δρόμους της Ισπανίας. Θα μπορούσε να ακούγεται ωστόσο το ίδιο αληθινή αυτή η φράση και στους δρόμους της Αθήνας. Κανένας τόπος στην Ευρώπη δεν ασκεί τέτοια γοητεία στους Έλληνες! Είναι σίγουρα περισσότερα αυτά που μας συνδέουν με την Ιβηρική χερσόνησο παρά αυτά που μας χωρίζουν.
Το 1Ο ΕΠΑΛ Γαλατσίου και η παιδαγωγική ομάδα αποτελούμενη από τους καθηγητές Πετρίδη Κωνσταντίνο και Παυλογεωργάτου Ευφροσύνη, καθώς και τους μαθητές Γκίνη Μιχάλη, Προμπονά Ειρήνη, Μαυρικάκη Στέφανο, Αντωνίου Ορφέα και Μπινέρη Σπύρο πραγματοποίησαν την 5η εκπαιδευτική επίσκεψη στα πλαίσια του προγράμματος Comenius: «Αρχιτεκτονική διαφοροποίηση: η γέφυρα για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση», στην Μαδρίτη, την πόλη του Θερβάντες και του Λόρκα.
Τι είδαμε στη Μαδρίτη;
Η πόλη σου δίνει τη δυνατότητα να είσαι όλη την ημέρα έξω διασκεδάζοντας, αλλά και να δεις κάποιες από τις πιο σημαντικές συλλογές έργων τέχνης στον κόσμο. Τρεις μεγάλες αίθουσες τέχνης, το Μουσείο της Βασίλισσας Σοφίας, με την επιβλητική Γκερνίκα του Πικάσο, το Palacio Real με τα 2.800 δωμάτια και το Μουσείο Πράδο με έργα του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου, του Βελάσκεθ και του Γκόγια με τα πιο σημαντικά έργα τέχνης της Δυτικής Ευρώπης καθηλώνουν τον επισκέπτη. Σε απόσταση αναπνοής βρίσκεται το «πιο όμορφο στολίδι της», σύμφωνα με τον Θερβάντες, η μεσαιωνική πόλη του Τολέδου. Η «Πόλη των Τριών Πολιτισμών», το Τολέδο, μία πόλη με σπουδαία ιστορική, καλλιτεχνική και πολιτιστική κληρονομιά, όπου επισκεφτήκαμε τον Καθεδρικό Ναό της ένα μοναδικό κτίσμα μεγάλων καλλιτεχνών και μείγμα πολλών αρχιτεκτονικών στυλ και περιπλανηθήκαμε στα στενά δρομάκια της πόλης.
Οι επόμενες ημέρες μας βρήκαν να παίζουμε ποδόσφαιρο στο  στάδιο S. Bernabeu, να κλείνουμε τα μάτια μας στους ταυρομάχους στο  Plaza de Toros, να κάνουμε ποδήλατο στο πάρκο Retiro, να αποτίουμε φόρο τιμής στους αδικοχαμένους επιβάτες του σταθμού Atocha, να κυνηγάμε τους ανεμόμυλους μας παρέα με τον Δον Κιχώτη και να απαγγέλουμε τους στίχους του Λόρκα:

Προχωρούμε
πάνω σ'έναν καθρέφτη
δίχως ασήμι
πάνω σ'ένα κρύσταλλο
δίχως σύννεφα.


 Έντονα χρώματα, έντονη αρχιτεκτονική αλλά και καθημερινή ζωή, πολλά μαγαζιά, καφέ και εστιατόρια που διαλαλούν την περίφημη ισπανική κουζίνα και μας καλούσαν να δοκιμάσουμε μια παέγια πριν φύγουμε.
Το πρόγραμμα στην Μαδρίτη διεξάχθηκε από τις 10 ως τις 17 Δεκεμβρίου. Στο πλαίσιο της εξαήμερης παραμονής, οι μαθητές μας παρουσίασαν την εργασία τους για τα καμίνια στο Γαλάτσι ανακαλύπτοντας τα πολιτιστικά ίχνη της πόλης τους στις αρχές του 20ου αιώνα και έλαβαν μέρος σε εκπαιδευτικά εργαστήρια. Η συμμετοχή στην εθνική βραδιά, με την παρουσίαση των δραστηριοτήτων του σχολείου μας και την παρουσίαση ενός χορού ολοκλήρωσαν με επιτυχία το παιδαγωγικό κομμάτι της επίσκεψης μας. Οι μαθητές του σχολείου μας προετοιμάζονται για το επόμενο εκπαιδευτικό ταξίδι που θα πραγματοποιηθεί στην πόλη Putignano της Ιταλίας από τις 16 έως τις 22 Φεβρουαρίου 2012.